Dodatkowe dane kontaktowe: |
Od 2000 roku „ATTYKA” jest znaną i cenioną firmą na gdańskim rynku nieruchomości. Obecnie zaufaniem w zakresie zarządzania obdarza nas 117 Wspólnot Mieszkaniowych w całym Gdańsku. Najlepszym dowodem na zaufanie jest to, że w ponad 100-tce z tych Wspólnot właściciel firmy Attyka, Pani Mirosława Stanulewicz, poza funkcją zarządcy, pełni funkcję jednoosobowego Zarządu!
Właściel firmy, Mirosława Stanulewicz z wykształcenia mgr inż. budownictwa. Od momentu wejścia w życie ustawy o własności lokali, to jest od 1995 r., do czasu rozpoczęcia samodzielnej działalności gospodarczej, właściciel firmy, Pani Mirosława Stanulewicz zajmowała się zarządzaniem wspólnotami mieszkaniowymi. Posiada licencję zawodową zarządcy nieruchomościami, ciągle uczestniczy w kursach i szkoleniach, które pozwalają nie tylko podnosić kwalifikacje zawodowe i profesjonalizm w zakresie zarządzania nieruchomościami, ale również znaleźć rozwiązania najróżniejszych problemów od prawnych i technicznych po podatkowe, jakie są czy mogą powstać we wspólnotach mieszkaniowych. Po ukończeniu cyklu szkoleń „Zarządzanie nieruchomościami” zorganizowanego przez Polską Federację Pośredników w Obrocie Nieruchomościami we współpracy z Institute of Real Estate Management z Chicago, Mirosławie Stanulewicz został nadany przez Prezydenta PFPON Pana Szymona Sędka tytuł Kwalifikowanego Zarządcy Nieruchomościami.
Firma zarządza nieruchomościami usytuowanymi w obrębie Głównego Miasta Gdańska przy ul. Długiej, Długim Targu, Ogarnej, Piwnej, Chlebnickiej, Mariackiej, Św. Ducha, Zbytki, Powroźniczej, Lektykarskiej, Kotwiczników, Garbary, Kaletniczej, Straganiarskiej, Tkackiej a także na osiedla Kryształowym, na Chełmie, we Wrzeszczu, na Zielonym Trójkącie i na Suchaninie. Są to zarówno budynki zabytkowe jak i nieruchomości przejęte od deweloperów. Właściciela i pracowników „ATTYKI” cechuje ogromne zaangażowanie w wykonywaną pracę. Przekłada się to zarówno na liczbę remontów dokonywanych co roku w zarządzanych budynkach, jak i na dobre stosunki z właścicielami.
Zarządzanie Nieruchomościami „ATTYKA”, jako jedna z nielicznych firm zarządzających nieruchomościami w Gdańsku, posiada doświadczenie w pozyskiwaniu dotacji celowych na prowadzenie prac remontowo-konserwatorskich elewacji budynków zabytkowych (przy udziale dotacji celowych zostały przeprowadzone prace w budynkach przy ul. Długiej, Długim Targu i Ogarnej w Gdańsku). Posiada także doświadczenie w pozyskiwaniu premii termomodernizacyjnych w ramach przedsięwzięć termomodernizacyjnych (przy udziale premii termomodernizacyjnej zostały przeprowadzone prace dociepleniowe i remontowe budynków przy ul. M. Reja w Gdańsku).
Właściciel firmy posiada obowiązkowe ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone w związku z wykonywaniem czynności zarządzania nieruchomościami.
Zarządzanie i administrowanie
posiadamy Licencję Zawodową Zarządcy Nieruchomości (dwóch licencjonowanych zarządców nieruchomości)
protokolarne przejęcie nieruchomości i jej dokumentacji technicznej i księgowej
weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości, prowadzenie wykazu lokali oraz ich właścicieli (na podstawie aktualnych dokumentów dostarczanych przez właścicieli)
przygotowywanie i zwoływanie zebrań wspólnoty mieszkaniowej
udział w zebraniach Wspólnoty Mieszkaniowej
przygotowywanie, przy udziale Zarządu, projektu planu gospodarczego i opłat na pokrycie kosztów zarządu (w formie planu rzeczowo-finansowego) i korekt tego planu - w tym przychodów i wydatków z zaliczek n a koszty remontów Wspólnoty
przygotowywanie wraz z Zarządem projektów uchwał
przygotowywanie rozliczeń planu gospodarczego
sporządzanie dla Zarządu rocznego sprawozdania finansowego Wspólnoty Mieszkaniowej najpóźniej na 7 dni przed terminem zebrania sprawozdawczego
dokonywanie rozliczeń kosztów zarządu nieruchomością wspólną oraz świadczeń przypadających od indywidualnych lokali poprzez rachunek bankowy
istnieje możliwość założenia odrębnego rachunku bankowego na zaliczki na koszty remontów
wydawanie poświadczeń bądź zaświadczeń w stosunku do właścicieli lokali (dotyczących stanów kont lokali koniecznych do sprzedaży lokalu, do zaciągnięcia pożyczki hipotecznej, dodatków mieszkaniowych itd.)
realizujemy zadania przewidziane w planie gospodarczym
negocjujemy i przygotowujemy przy udziale Zarządu umowy związane z utrzymanie w należytym porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku właścicieli lokali, chodnika przy nieruchomości oraz innych terenów wchodzących w skład nieruchomości (lub innych terenów, jeśli taki obowiązek wynika z postanowień ustaw) (zebranie ofert nastąpi po ustaleniu z Zarządem Wspólnoty zakresu sprzątania)
zapewnienie dla nieruchomości wspólnej dostaw gazu, energii elektrycznej, energii cieplnej, zimnej wody, odprowadzania ścieków i wywozu śmieci
negocjowanie i przygotowanie, przy udziale Zarządu, umów o dostawy, roboty bądź usługi, kontrola prawidłowości wykonania tych umów oraz ich rozwiązywanie w przypadkach gospodarczo uzasadnionych
opłacanie podatków i innych opłat publicznoprawnych przypadających od nieruchomości wspólnej, chyba że są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali
reprezentowanie, w porozumieniu z Zarządem, ogółu właścicieli w sprawach dotyczących wspólnoty przed organami państwowymi, samorządowymi, instytucjami, urzędem skarbowym, sądami
rozliczanie z właścicielami opłat z tytułu kosztów zarządu nieruchomością wspólną
naliczanie indywidualnych opłat
pobieranie zaliczek na koszty utrzymania oraz opłaty eksploatacyjne
regulowanie zobowiązań wspólnoty na rzecz dostawców mediów i innych kontrahentów poprzez rachunek bankowy
informowania Zarządu o konieczności podjęcia działań windykacyjnych w celu uzyskania opłat należnych od właścicieli lokali w postępowaniu sądowym i komorniczym
pobieranie i windykacja należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości wspólnej
przechowywanie dokumentów Wspólnoty Mieszkaniowej oraz ich archiwizacja (dokumenty należy przechowywać w okresie wymaganym przez przepisy podatkowe)
stałe dyżury administratora na terenie nieruchomości 1 raz w tygodniu
Obsługa techniczna
prowadzenie księgi obiektu budowlanego oraz dokumentacji nieruchomości wspólnej wymaganej przez przepisy prawa budowlanego
zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodnie z wymogami prawa budowlanego oraz zobowiązywanie właścicieli do usunięcia nieprawidłowości, wykrytych podczas kontroli, które dotyczą ich lokali
zapewniamy wykonanie w drodze zlecenia wybranym firmom branżowym:
bieżącej konserwacji i drobnych napraw nieruchomości wspólnej
konserwacji i drobnych napraw instalacji wspólnych (wodno-kanalizacyjnej, elektrycznej, odgromowej, gazowej, spalinowej i wentylacyjnej, centralnego ogrzewania, domofonów, dezynsekcję, deratyzację), naprawę dróg i chodników (stronami tych robót i rozliczeń z tego tytułu jest Wspólnota Mieszkaniowa i firma wykonawcza).
w przypadku zaistnienia awarii niezwłoczne zabezpieczenie budynki i podjęcie działań mających na celu zminimalizowanie ewentualnych zniszczeń
zapewniamy pomoc w przypadku zaistnienia awarii na częściach wspólnych nieruchomości także po godzinach pracy biura i w dni wolne od pracy (pogotowie lokatorskie)
Obsługa księgowa (rachunkowo-finansowa)
prowadzenie ewidencji księgowej wspólnoty mieszkaniowej
prowadzeniu ksiąg rachunkowych, w ramach których na podstawie planu kont syntetycznych i analitycznych rejestruje się wszystkie przychody, koszty, środki pieniężne oraz związane z tym rozrachunki
system FK, księgowy, czynszowy, rozliczeń, sprawozdawczości, wdrożony i obsługiwany przy pomocy zintegrowanego licencjonowanego programu komputerowego firmy UNISOFT
Ubezpieczenie
zawieranie umowy ubezpieczenia budynku położonego na nieruchomości wspólnej
posiadamy ubezpieczenie OC od prowadzonej działalności
oferujemy możliwość ubezpieczenia członków Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej z tytułu ubezpieczenia zarządu
potwierdzanie do ubezpieczyciela faktu zaistnienia szkody w lokalu
likwidacja powstałych szkód w zakresie objętych ubezpieczeniem tj. zgłoszenie szkody, przygotowanie dokumentów, uczestnictwo w wizji lokalnej, zlecenie napraw
Inne
generujemy dodatkowe dochody z nieruchomości
współpracujemy z inspektorami nadzoru budowlanego oraz konserwatorskiego sprawującymi nadzór z ramienia inwestora nad pracami na rzecz Wspólnoty Mieszkaniowej
współpracujemy z wieloma cieszącymi się zaufaniem zarówno na trójmiejskim jak i ogólnopolskim rynku firmami remontowo-budowlanymi, instalatorskimi, konserwatorskimi, zajmującymi się konserwacją urządzeń, utrzymaniem czystości i porządku
organizowanie obsługi prawnej
prowadzenie korespondencji z właścicielami
Logowanie do panelu